window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-139874144-3');

Wachtlijsten en vergoedingen

Wachtlijsten en vergoedingen2022-10-21T14:45:50+02:00

Psychologische Zorg Zonder Barrières

Voor iedereen, direct beschikbaar, op elk tijdstip van de dag, vanaf elke plek in de wereld.

GEEN WACHTLIJSTEN

Solutalks hanteert geen wachtlijsten, daardoor hebben we korte wachttijden. Zo voorkomen we dat mensen in onduidelijkheid moet wachten op de start van een behandeling. Wij hebben hiervoor gekozen omdat Solutalks niet met wachtlijsten wil werken, zodat wij onze wachttijden kort kunnen houden. Dit betekent dat we een enkele maal geen nieuwe cliënten in behandeling nemen.

Je kunt op maandag tot en met donderdag tussen 9:00 en 17:00 bij ons terecht via chat of telefoon om te overleggen met een van onze professionals. Als je je aanmeldt voor een behandeling bij Solutalks, dan plannen direct een eerste intakegesprek in bij jouw behandelaar.

Binnen twee weken na jouw aanmelding zal het intakegesprek plaats vinden. Als uit het gesprek blijkt dat wij goed aansluiten bij jouw hulpvraag dan maken we gelijk een vervolgafspraak om te starten met jouw behandeling.

VERGOEDINGEN

Solutalks heeft er voor gekozen om bij het aangaan van contracten met verzekeringsmaatschappijen kritisch te kijken of de voorwaarden die aan een behandeling worden gesteld kwalitatief goede zorg voor jou niet in de weg staan. Deze keuze maken wij bewust omdat wij onze cliënten kwalitatief de beste diagnostiek en behandelingen willen bieden, zonder daarin beperkt of gehinderd te worden door voorschriften vanuit de zorgverzekeraar of overbodige administratieve lasten. Alleen op deze manier kunnen wij voor jou, zo efficiënt mogelijk, doen wat nodig is om te herstellen.

Dit biedt jou:

  • hoogwaardige kwaliteit zoals die in de standaarden en richtlijnen van de beroepsgroep en de beroepsvereniging zijn vastgelegd;
  • de vrijheid om samen met jouw behandelaar de behandeling en werkwijze te bepalen die bij jou aansluit

Niet-gecontracteerde zorg, zonder extra kosten

Aan jouw behandeling bij Solutalks zijn geen extra kosten verbonden. Solutalks vraagt in het eerste kalenderjaar dat je bij ons in zorg bent geen eigen bijdrage. Mocht je van jouw zorgverzekeraar anders horen, neem dan contact met ons op dan nemen we de informatie gezamenlijk door.

Doordat wij niet-gecontracteerde zorg leveren zijn er gevolgen voor de vergoeding van onze behandelingen. Dit is afhankelijk van het soort zorgverzekeringspolis die jij hebt afgesloten bij jouw verzekeraar: restitutiepolis, naturapolis, budgetpolis.  Hieronder volgt informatie over zorgpolissen die voor jou van belang is om van op de hoogte te zijn.

“In het lopende kalenderjaar zal Solutalks de extra kosten die ontstaan door onvolledige vergoeding van jouw verzekeraar
voor zijn rekening nemen en hoef jij dus niet extra te betalen voor de geleverde zorg.”

Restitutiepolis
Bij een restitutiepolis krijg je 90 tot 100% van de kosten van jouw behandeling vergoed. Je kunt zelf kiezen bij welke organisatie je hulp zoekt en samen met je behandelaar zoek je naar een behandeling die past bij de problemen waar jij tegenaan loopt. Een enkele verzekeraar vergoedt ondanks de restitutiepolis maar 75% van de kosten vergoed. Let daar dus goed op. 

Naturapolis
Bij een naturapolis wordt over het algemeen 70% van de kosten van jouw behandeling bij Solutalks vergoed. Het bedrag dat niet vergoed wordt noem je de eigen bijdrage. Solutalks neemt in het lopende kalenderjaar deze extra kosten voor zich, zodat jij niet met grote rekeningen zit opgescheept.

Elk jaar heb je de mogelijkheid om tegen het einde van kalenderjaar naar een gunstige zorgverzekering uit te kijken. Pas vanaf het nieuwe kalenderjaar, als jij de kans hebt genomen om een restitutiepolis af te sluiten die onze zorg wel vergoed, zullen wij de gebruikelijke, volledige vergoeding in rekening brengen.

Budgetpolis
Zorgverzekeraars bieden naast bovenstaande polissen ook budgetpolissen aan. Dit zijn goedkopere polissen die minder van jouw zorgkosten dekken dan de gebruikelijke polissen. Bij een budgetpolis wordt vaak slechts 50 tot 70% van de kosten van jouw behandeling bij Solutalks vergoed. Helaas kan Solutalks jou geen goede behandeling bieden onder deze voorwaarden en nemen we geen cliënten in behandeling met budgetpolissen.

Er zijn een aantal polissen waarvoor het niet mogelijk een behandeling te starten. Let hierbij goed op de zorgverzekeringsmaatschappij en met name het soort polis dat je hebt afgesloten. Het gaat om : Anderzorg; Bewuzt; CZ-Bewust; CZ-Direct-Just Basic; Friesland-Bewust; Interpolis-Compact; IZZ-Bewust; IZZ-VGZ-Basis; Just; Menzis-Voordelig; PMA-Voordelig; Zorg en Zekerheid en Univé-Select.

Verzekeraars waar Solutalks in 2022 een overeenkomst mee heeft afgesloten

  • A.S.R. (De Amersfoortse, Ditzo)
  • ONVZ (PNOzorg, VvAA, jaaah.)

Verzekeraars waar Solutalks in 2022 geen overeenkomst mee heeft afgesloten, maar wel rechtstreeks mag declareren

  • VGZ (UMC, IZA, Univé, Zekur, Bewust, IZZ, Promovendum, National Acadamics, Besured)
  • Achmea (De Friesland, FBTO, Interpolis, Zilveren Kruis, ZieZo)

Omdat het niet makkelijk is om de voorwaarden van zorgverzekeraars helder te krijgen, staan wij met jou voor het starten van de behandeling stil bij de wijze waarop je verzekerd bent.

Eigen risico

Aan de vergoeding van medische zorg is altijd een eigen risico verbonden. Dit eigen risico is voor iedereen gelijk (€385) tenzij jijzelf een hogere eigen risico hebt afgesproken met jouw zorgverzekeraar. Jouw eigen zorgverzekeraar stuurt je een rekening voor het eigen risico.

Vergoeding en betalingen

De declaratie van de geleverde zorg wordt maandelijks gedaan. In de meeste gevallen zal daarbij de rekening direct aan Solutalks betaald worden door jouw zorgverzekeraar. Daarvoor maken wij afspraken met zorgverzekeraars of vragen wij jou om ons hier toestemming voor te geven middels een formulier (akte van cessie).

In sommige gevallen dien je zelf de factuur bij je verzekeraar in te dienen. Hieronder lees je hoe dit werkt.

Houdt er rekening mee dat:

  • Je in dergelijke gevallen zelf de factuur maandelijks moet indienen bij jouw zorgverzekeraar;
  • Je jouw eigen risico vaak zelf moet betalen omdat de zorgverzekering van de vergoeding aftrekt die zij uitbetalen;
  • Je bij een lagere vergoeding dan het factuurbedrag het vergoedingenoverzicht van de verzekeraar stuurt naar facturatie@solutalks.nl.

No show

Afspraken waarop je niet verschijnt zonder je op tijd af te melden noemen we een no show. Jouw zorgverzekeraar vergoedt de kosten die zijn verbonden aan een no show niet, daarom zul je deze kosten zelf moeten dragen. Het tarief voor een no-show bedraagt € 50,–. Dat is een flink bedrag, dus zorg ervoor dat je op tijd laat weten als een afspraak niet door kan gaan.

Er zijn verschillende manieren om ons te laten weten dat je verhinderd bent. Je kunt rechtstreeks overleggen met je eigen behandelaar, maar het is ook mogelijk om een e-mail te sturen naar info@solutalks.nl of een voice mail bericht in te spreken op ons algemene telefoonnummer (085-0641733).

Heb je moeite met het nakomen van afspraken? Kijk dan samen met je behandelaar hoe jullie een plan kunnen maken om afwezigheid te voorkomen.

Betalingsherinneringen van Solutalks

Wanneer je van ons een factuur hebt ontvangen verwachten wij binnen 30 dagen de betaling te ontvangen. Als we geen betaling ontvangen, dan ontvang je een eerste herinnering. Wanneer we na de eerste herinnering nog niets hebben ontvangen dan ontvang je een tweede herinnering. Hebben we dan nog niets ontvangen, dan sturen we je de laatste herinnering. Dit is je laatste kans om de factuur te betalen. Daarna zijn wij helaas genoodzaakt de factuur over te dragen aan het incassobureau.

Let op: Wanneer de vordering wordt overgedragen aan het incassobureau, zullen er ook incassokosten en rente verschuldigd zijn conform het Besluit van 27 maart 2012 (art. 6:96 lid 2 sub c BW).

VOOR WIE

AANBOD

NIEUWS

Nieuws

De nieuwste updates over psychische klachten en herstel.

Heb je een vraag of wil je een bericht achterlaten?

Neem simpelweg contact met ons op via het formulier hieronder.

    Hoe heeft u ons gevonden?

    Ga naar de bovenkant